سرخط خبرها
پیام قرارگاه سفیران ایثار خوزستان بمناسبت ۱۵ آبانماه سالروز تآسیس رادیو دزفول به گزارش روابط عمومی قرارگاه سفیران ایثار خوزستان ۱۵ آبانماه ۱۴۰۴ مصادف است با چهل و پنجمین سالروز تآسیس رادیو دزفولشاید کسی فکر نمیکرد دستگاه فرستنده رادیویی که در ۱۵ آبانماه سال ۵۹ به لحاظ شرایط جنگی با کمترین امکانات کار خود را آغاز کرد تا اینقدر پیشرفت داشته باشد رادیویی که زمانی فقط اطلاعیه های خیلی مهم و نهایتآ وضعیت های جنگی را پخش میکرد امروز بجایی برسد که بیش از ۴۰ برنامه، میان برنامه و مراسمات مختلف را پوشش و پخش نماید.بارها برای این مونس مردم قهرمان و شهید پرور برنامه ریزی نمودند تا این میراث گرانبها را از این دیار ببرند ولی هر بار مسئولین و مردم خصوصآ مرحوم حضرت آیت اله قاضی دزفولی محکم و استوار مانع اینکار میشدند.در طول دوران فعالیت رادیو دزفول خادمین مخلص زیادی برای بر پا داشتن این همدم مردم تلاش های فراوان کرده اند و میکنند و در این راستا شهدای عزیز رادیو دزفول《شهیدان غلامرضا عارفیان و سید مهدی غفاری》بشهادت رسیدند و امروز نام رادیو دزفول به نام این شهیدان معظم و تلاش خادمین گمنام آنهایی که در قید حیات نیستند از جمله (زنده یاد مسعود قمر) و آنهایی که در قید حیات هستند گره خورده است.قرارگاه سفیران ایثار خوزستان از تلاشهای همه عزیزانی که برای حفظ و عزت این رادیو از هیچ کوششی دریغ ننموده اند سپاسگزاری نموده و از خداوند منان برای همه آنها آرزوی سلامتی و عاقبت بخیری را دارد. روابط عمومی قرارگاه جهادی، فرهنگی سفیران ایثار شهرستان دزفول#راهپیمایی #سیزده_آبان دانش آموز خوزستانی از دیار مقاومت و پایداری دزفول،موفق به کسب رتبه برتر چهارمین جشنواره ملی افتخار من شددرخشش نام دزفول در اختتامیه چهارمین جشنواره‌ای ملی افتخار من بار دیگر رقم خورد؛ سید امیرعلی پژوهیده، دانش‌آموز دزفولی، با ثبت خاطره‌ای از پدربزرگ خود، سید عزیزاله پژوهیده،جانباز دفاع مقدس،موفق شد عنوان رتبه برتر این جشنواره را در سطح استان خوزستان و کشور کسب کند.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سفیران ایثار خوزستان،در میان صدها خاطره‌ ثبت شده از روزهای حماسه، صدای یک نوه از دزفول بلند شد؛ سید امیرعلی پژوهیده، دانش‌آموزی از نسل امروز، با ثبت خاطره‌ ای از پدربزرگ خود، سید عزیزاله پژوهیده، جانباز دفاع مقدس،دل‌های داوران جشنواره ملی «افتخار من» را ربود و افتخاری دیگر برای دزفول رقم زد.این خاطره، با عنوان «ایثار پدر بزرگ»، از میان صدها اثر در مرحله‌ استانی خوزستان جزء برگزیده استانی شد و در مرحله‌ کشوری، از میان صدها روایت، درخشید و به‌عنوان یکی از آثار منتخب ملی معرفی گردید.طنین این افتخار در دل‌های مردم خوزستان و‌ دزفول پیچید.آیین تقدیر از این نوه‌ افتخارآفرین و پدربزرگ روایت‌گر، در حسینیه ثارالله دزفول، با حضور سردار عبدالرضا حاجتی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان خوزستان و دیگر مسئولین شهرستان به نمایندگی از سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس،تندیس، هدیه و لوح تقدیر این جشنواره ملی تقدیم گردید؛جایی که نسل دیروز و امروز، دست در دست، از خاطره تا افتخار ایستادند.این دومین بار است که خاطره‌ سید عزیزاله پژوهیده بعنوان اثر منتخب داوران جشنواره ملی افتخار من در سطح استان و کشور قرار می‌گیرد،گواهی بر آن‌که ایثار، در این خانواده، نه فقط خاطره، که میراثی زنده است.جشنواره ملی «افتخار من» بستری‌ است برای فرزندان، نوادگان و بستگان رزمندگان تا با عشق، روایت‌گر روزهای حماسه باشند. و امروز، دزفول با صدای سید امیرعلی پژوهیده و ثبت خاطرهای از پدر بزرگش ، دوباره افتخار آفرید. یادواره شهدای دانش آموز شهرستان دزفول در حسینیه ثارالله دزفول برگزار گردیدبه گزارش روابط عمومی قرارگاه سفیران ایثار خوزستان، یادواره شهدای دانش آموز شهرستان دزفول در حسینیه ثارالله دزفول برگزار گردید.این مراسم که به یاد و خاطره‌ی ۷۲۰ شهید دانش آموزان شهرستان دزفول انجام گرفت سردار حاجتی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان سخنانی در خصوص سردار سرافراز اسلام سپهبد شهید حاج غلامعلی رشید و نقش موثر این شهید عزیز در نیروههای مسلح،نقش دانش آموزان خصوصآ دانش آموزان شهید در دفاع مقدس و دیگر عرصه های انقلاب،خاطراتی از شهید سیزده ساله دفاع مقدس خوزستان (شهید بهنام محمدی) و توصیه هایی به دانش آموزان در خصوص ارتباط با خداوند و احترام به پدر و مادر بیان داشتندآیین رونمایی از پوستر جشنواره ملی روایت نویسی “علمدار وطن”( این جشنواره در دو بخش تخصصی و مردمی برگزار می‌شود و بخش ویژه آن به روایات مرتبط با سپهبد شهید غلامعلی رشید اختصاص دارد)، تقدیر از جمعی از فرزندان شهدا و‌ تقدیر از برگزیده چهارمین جشنواره ملی افتخار من، اجرای گروه سرود و دکلمه از برنامه های این مراسم بودند.این مراسم به همت ناحیه مقاومت بسیج، سازمان بسیج دانش آموزی،حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی شهید فهمیده،بنیاد شهید و امورایثارگران و آموزش و پرورش شهرستان دزفول برگزار گردیده است. ارتباط با روابط عمومی: @safiraneisarIR عضویت در کانال ایتا: @gharagahsafiraniesar پایگاه اطلاع‌رسانی قرارگاه: http://safiraneisar.ir#دانش_آموز سجاده‌ی صبر؛ روایت عاشقانه‌ی پرستاری، کاری از واحد خواهران قرارگاه سفیران ایثار خوزستانبه مناسبت میلاد حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها،روز پرستاردر قاب این نماهنگ، صدای ولایت طنین‌انداز است؛ بیانات مقام معظم رهبری(مد)، در ستایش پرستارانی که زینب‌وار، صبر را زیسته‌اند و عشق را پرستیده‌اند.این نماهنگ، پیشکش به همه پرستاران عزیز، خاصه همسران صبور ایثارگران سرافراز؛ همسرانی که در سکوت شب، درد را نوازش کرده‌اند،و در روشنای صبح، امید را تزریق.✍🏻 روابط عمومی قرارگاه سفیران ایثار خوزستان ارتباط با روابط عمومی: @safiraneisarIR عضویت در کانال ایتا: @gharagahsafiraniesar پایگاه اطلاع‌رسانی قرارگاه: http://safiraneisar.ir حضور در قم جهت پاسداشت ایثار از جانباز سرافراز دفاع مقدس و مدافع حرم حاج محمد رضا همدانی، دلاور مردی که ۶۰ ماه ایستادگی؛ روایت زخم هایی است که به افتخار بدل شدبه گزارش روابط عمومی قرارگاه سفیران ایثار شهرستان دزفول،جانباز دفاع مقدس حاج محمدرضا همدانی نوجوانی ۱۳ ساله بود که با دلِ پر از ایمان و چشمانی مشتاق، نخستین قدم‌هایش را به سوی جبهه برداشت.محمدرضا همدانی، متولد ۱۳۴۷، آن روز نمی‌دانست که قرار است ۶۰ ماه از عمرش را در خط مقدم بگذراند؛ اما گذراند.او در عملیات‌های بزرگ و سرنوشت‌ساز چون فتح‌المبین، رمضان، محرم، والفجر مقدماتی، والفجر ۱، خیبر، بدر، والفجر ۸، کربلای ۴ و ۵، والفجر ۱۰، مرصاد و بیت‌المقدس ۷، در گردان‌های شهدا، عمار، بلال و ابوالفضل (ع) حضوری مؤثر و ماندگار داشت؛ حضوری که نه فقط با سلاح، بلکه با روح و جانش رقم خورد.در پاسگاه زید و شلمچه، پیکر او آماج گلوله‌ها شد. ۳۴ بار تیغ جراحی بر تنش نشست، اما هیچ‌گاه ایمانش جراحی نشد. تا مرز شهادت پیش رفت و امروز، با افتخار، جانباز ۵۵ درصد دفاع مقدس است؛ زخمی که به افتخار بدل شد.اما این روایت، تنها قصه یک نفر نیست. شکرالله همدانی، جانباز دفاع مقدس و مدافع حرم، و حاج رضا همدانی مدافع حرم، نیز برادران این بزرگ‌مردند؛همچنین شهید اسماعیل قربانی که در تاریخ ۱۳۶۰/۳/۲۶ منطقه دارخوین به شرف شهادت نائل آمد و رزمنده دفاع مقدس و مدافع حرم زنده یاد حاج اسحاق قربانی دایی های آقای محمدرضا همدانی میباشند.خانواده‌ای که نام‌شان با ایثار، برادری و عشق به وطن گره خورده است. قرارگاه سفیران ایثار در راستای ترویج فرهنگ ایثار و تکریم مجاهدان، تاکنون موفق به برگزاری ۳۶۳ دیدار مردمی شده است، از جمله:- دیدارهای شهری: ۲۲۳ مورد – شهرستانی: ۸۷ مورد – استانی: ۱۴ مورد – کشوری: ۳۹ مورد روابط عمومی قرارگاه سفیران ایثار دزفول ارتباط با روابط عمومی: @safiraneisarIR عضویت در کانال ایتا: @gharagahsafiraniesar#ایثار#مدافع_حرم#رزمنده گرامیباد دهمین سالگرد اولین شهید مدافع حرم شهرستان دزفول شهید معظم امیر علی هویدیبه گزارش قرارگاه سفیران ایثار شهرستان دزفول دوم آبان ماه مصادف است با شهادت اولین شهید مدافع حرم شهرستان دزفول امیر علی هویدیشهید امیر علی هویدی متولد ۱۳۶۰/۹/۱۱ در خانواده ای متدین در شهرستان الیگودرز چشم به جهان گشود.                                  دوران طفولیت را زمانی سپری میکرد که پدرش در جبهه های حق علیه باطل مشغول دفاع از کشور بود.از کودکی در جلسات قران و هیئت های مذهبی حضور فعال داشتند. در کنار تحصیل در میادین ورزشی هم فعالیت های خوبی داشتند.در سن ۱۵ سالگی به مصیبت غم فقدان پدر گرفتار شد.و در این سن کم مجبور شد زندگی را با هزاران سختی و مشقت پشت سر گذارد.در سال ۱۳۷۹ به استخدام سپاه پاسداران در آمد و لباس مقدس سپاه را بر تن نمود ، در سال ۱۳۸۶ با خانواده مذهبی و متدین تشکیل زندگی داد ، شهید هویدی در سال ۱۳۸۸ برای ادامه تحصیل راهی دانشگاه شد ، در سال ۱۳۹۰ با تولد فرزندش یسنا شادی و شعف خاصی به زندگی آنها داده شد.و سر انجام برای دفاع از حرم و ناموس اهل بیت (س) به جمع مدافعان حرم پیوست و در تاریخ ۱۳۹۴/۸/۲ ( مصادف با ظهر عاشورای سال ۱۴۳۷ هجری قمری ) سن ۳۴ سالگی در کشور سوریه منطقه حلب در مبارزه با تکفری ها به شرف شهادت نائل آمد.روحش شاد و یادش گرامیباد.شادی ارواح طیبه کلیه شهدا ،خاصه شهید مدافع حرم امیر علی هویدی صلواتروابط عمومی قرارگاه سفیران ایثار شهرستان دزفول ارتباط با روابط عمومی: @safiraneisarIR #شهید_امیر_علی_هویدیقرارگاه_جهادی_سفیران_ایثار_دزفول

سفیر – به مناسبت سالروز آغاز امامت حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف حجت الاسلام محمدرضا زارع گفتگویی با هفته نامه یالثارات الحسین (ع) داشته است که در آخرین شماره (۷۷۸) به چاپ رسیده است، مشروح این مصاحبه به شرح زیر است:

به عنوان اولین سئوال بفرمائید چرا امام زمان(عج) از نظرها غایب است؟
در بحث غیبت امام زمان(عج) روایات زیادی داریم که از جمله آمده غیبت سری از اسرار الهی است.در بعضی روایات هم به عللی اشاره شده است.حضرت حجت(ع) به دلیل اینکه در آن موقعیت زمانی امکان ظهور ایشان نبوده است ؛خداوند متعال به خاطر حفظ جان ایشان او را از نظرها پنهان کرده است واین باعث شده که ما امام زمان را نبینیم ویا اگر او را ببینیم، نشناسیم.
از جمله علل دیگر اینکه دوران غیبت امام عصر(عج) یک امتحان الهی برای بندگان خداست. امام باقر(ع) در این زمینه می‌فرماید: در دوران غیبت خداوند شما را غربال می کند تا خالصها از ناخالصها تمییز داده شوند. به این معنا که امام چون برای ظهور به یاران راستین و واقعی نیاز دارند؛ باید مشخص شود چه کسانی آمادگی کامل برای بودن در رکاب آن حضرت را دارند. پس دوران غیبت آزمایشی از آزمایش‌های خداوند است.
سوالی که ممکن است پیش بیاید این است که شاید ما از هر لحاظ آمادگی کامل برای همراهی در رکاب ایشان را پیدا کنیم ولی عمرمان کفاف ندهد وقبل از ظهور ایشان از دنیا برویم. جواب این است که اینجا با بحث رجعت، خداوند متعال انسان‌های صالحی که آرزوی بودن با امام زمان(عج) را داشتند، دوباره زنده می‌کند وهمراه با ایشان خواهند بود. یعنی در عالم برزخ ندایی سر داده می شود که ای یاران امام اگر می‌خواهید امامتان را یاری کنید الان موقع ظهور است؛ از قبرهایتان بلند شوید واو را یاری کنید.
لذا بحث رجعت این موضوع را حل می‌کند که اگر امروز یار با وفای امام زمان باشیم در دوران ظهور حضرت اگر هم در دنیا نباشیم باذن الله رجعت خواهیم کرد و در رکاب حضرت قرار خواهیم گرفت.
از دیگر علل غیبت ایشان می تواند تأدیب انسانها باشد. به این معنا که یازده امام آمدند یکی پس از دیگری، ولی حقشان ادا نشد ودر نهایت مظلومیت به شهادت رسیدند. جامعه بشری باید متوجه باشد که اگرقدر امام وقت خودش را ندانسته باشد؛ خداوند فرموده که ما آن جامعه را از حضور امام محروم می‌کنیم ومنتظر نسلی هستیم تا صلاحیت درک دوران ظهور را داشته باشد.

چهارمین دلیل غیبت امام زمان این است که خداوند فرموده علت غیبت امام عصر آزادگی امام است واینکه ایشان زیر بیعت هیچ یک از حکام زمان نیست. چون می‌بینیم در دوران ائمه معصومین به نوعی تحت بیعت حکومتی از حکومتها بودند، چرا که علل وعوامل روزگار باعث این موضوع شده بود.حالا زمانی که امام در پرده غیبت تشریف دارند هیچ حکومتی نمی‌تواند بر او ادعای حاکمیت داشته باشد.

1

سؤال مهمی که درباره ولی عصر(عج) وجود دارد معنای غیبت آن حضرت است؟آیا ما امام زمان(ع) را می‌بینیم ولی نمی‌شناسیم یعنی ایشان در بین ما وجود دارند و ما قادر به شناختن ایشان نیستیم یا نه اصلا دیده نمی‌شوند و از نظر ما ناپیدا هستند؟
اینکه غیبت امام به چه معناست باید بگویم غیبت به معنای پنهان بودن از دیدگان است. و گاهی این‌چنین است که ما اورا می‌بینیم ولی نمی‌شناسیم. گاهی هم اصلا لایق دیدن ایشان نیستیم. در حقیقت پنهان از دیده‌گان، نه اینکه غیبت یعنی امام نباشد .

به صورت مشخص بفرمائید شخص حضرت از دید‌گان پنهان هستند یا شخصیت حضرت؟
البته گاهی شخصیت و گاهی هم شخص و شخصیت امام پنهان هستند. از نائب دوم امام محمد ابن عثمان سوال شد آیا میتوان امام را دید؛ گفت: بله قطعا حضرت در مناسک حج بخصوص در عرفات حضور دارند ولی مردم شخصیت ایشان را نمی‌شناسند به این معنا که امام به عنوان یک شخص در مناسک حج بخصوص درعرفات حضور دارند اما مردم شخصیت او را نمی‌شناسند. من فکر می‌کنم آن حال وهوایی که حاجیان در عرفات ومنا دارند به خاطر حضور حضرت ولی‌عصر(عج) در جمع آنان باشد.

در چه زمانها و مکانهایی حضرت حضور دارند؟
من این را به دوگونه پاسخ می دهم. در جاهایی حضور فیزیکی وجسمی دارند مثل مناسک حج ودر بعضی جاها بر اساس روایات امام حضور معنوی دارند. آیه ۱۱۹سوره توبه به وضوح بیان می‌دارد که در هر عصر ودوره‌ای باید راستگویانی در عقیده وعمل وگفتار وجود داشته باشند. لذا ما نمی توانیم زمانی را تصور کنیم که امام حضور نداشته باشد. پس در همه زمان ها امام حضور دارند به خصوص حضور معنوی. قرآن شریف می‌فرماید: «و هومعکم این ما کنتم» خداوند با شماست هر کجا که می خواهید باشید، این می‌تواند تاویل و مصداقش امام زمان باشد. یعنی امام زمان با شما هست هر کجا که می‌خواهید باشید.
دلیل دیگر، اینکه در دعای عدیله که منصوب به امام امیرالمومنین (ع) است، می‌فرمایند: «ببقائه بقیت الدنیا وبیمنه رزق الوری وبوجوده ثبتت الارض و السماء» به بودن امام زمان دنیا باقی است، به برکت حضور امام است که دنیا روزی می خورد، به وجود آن حضرت است که آسمان و زمین برپاست. و خداوند متعال در سوره توبه، آیه ۱۰۵ می‌فرمایند: ای پیغمبر به مردم بگو هر کاری می خواهید بکنید اما بدانید خدا و رسول و مؤمنین می‌بینند. وقتی ما در دعای روز جمعه خطاب به امام زمان می‌گوییم «السلام علیک یاعین الله فی خلقه» مراد از عین الله امام زمان است که با حضور معنوی ایشان نظاره گر بر اعمال ما هستند همانطور که خدا ورسول این چنین هستند.

زارغ2

خیلی از افراد بحث ملاقات با امام زمان را مطرح می کنند ملاقات با حضرت به چه معنایی است و چگونه امکان پذیر است؟
امام زمان بر مبنای مصالحی که تشخیص می دهند ممکن است با بعضی از اولیا خاص مثل مقدس اردبیلی یا شیخ مرتضی انصاری ملاقاتی داشته باشندکه این بسیار نادر وکم است وآنهایی هم که ادعای ملاقات با ایشان را دارند نباید قبول کنیم چراکه هرکه را اسرار حق آموختند مهرکردند و دهانش دوختند. آیت الله جوادی حفظه الله می فرمود: تکلیف ما در مورد اشخاصی که مدعی ملاقات با امام زمان هستند این است که منکرشان شویم اما این بدان معنا نیست که کسی با امام ملاقات ندارد ولی نادر است وکسی از آن خبر ندارد.
البته در بحث مکاشفه ویا خواب ورویا هم شاید ملاقاتی صورت گیرد وما منکر این موضوع نیستیم. شاید کسی هم با یاران خاص ایشان ملاقاتی داشته باشد ولی تصورش این باشد که با امام دیدار کرده است. یا اینکه کسی می‌گوید امام زمان گفته که این کار را بکن وآن کار را نکن. باید در جواب اینها بایدگفت به خاطر فلسفه غیبت حضرت ولی عصر(عج) هیچ تکلیف شرعی را رسما متوجه ما نمی‌سازد. چرا که خود ایشان فرموده در فتنه وحوادث وگرفتاریها به راویان احادیث ما(ولی فقیه عصر) مراجعه کنید.

هزار و چند سال از عمر مبارک حضرت می‌گذرد، این عمر طولانی چگونه تبیین و توجیه می‌کنید؟
ما در روایات داریم که بسیاری از افراد به اراده خداوند عمر طولانی داشته اند. مثل حضرت نوح نبی واصحاب کهف .پس هیچ منافاتی وجود ندارد در اینکه ما برای حضرت حجت عمر طولانی تصور کنیم.در مورد حضرت یونس قرآن می فرماید اگر یونس در شکم ماهی تسبیح خداوند را نمی گفت ما اورا تا روز قیامت در شکم ماهی نگه می داشتیم.پس می شود کسی تا روز قیامت هم عمر کند.در مورد حضرت عیسی هم اعتقاد ما مسلمانان است که او به دار آویخته نشده است بلکه خداوند او را زنده نگه داشته است که آیه ۱۵۷سوره نسا مبین این موضوع است.

از امتحانات و ابتلائات عصر غیبت برایمان توضیح دهید؟
این سوال جالبی است و حضرت امام موسی ابن جعفر(ع) پاسخ آن را به زیبایی داده اند. روایت چنین است که حضرتش می فرماید: در دوران غیبت مواظب دینتان باشید چرا که افرادی درصدند که دین شما را از دست شما بربایند. از این روایت درمی‌یابیم که در دوران غیبت یکی از ابتلائات وآزمایش‌ها دینداری است.کما اینکه امام صادق هم در حدیثی می فرماید:کسی که دوست دارد از یاران فرزندمان امام زمان باشد باید منتظر حقیقی باشد وانتظار حقیقی آن است که آراسته به تقوای الهی و فضایل اخلاقی باشد.
خلاصه کلام اینکه از ابتلائات در عصر غیبت نگه داشتن ایمان است. باید متوجه باشیم هر آنچه که ما را از وظایف شرعیمان دور کند؛ربودن دین تلقی میشود ومتأسفانه در این عصر و زمانه ای که زندگی می کنیم ابزارهای گناه زیاد شده است از جمله ماهواره که به تعبیر مقام معظم رهبری امروز این وسیله منجلاب فساد در جامعه ما شده است. امام زمان می فرماید آن چیزی که باعث جدایی من وشما شده است اعمال ناشایستی است که از دست شما به ما می رسد.این معلوم است که امام زمان از ما دین وایمان می‌خواهد.

چه چیز باعث حفظ دین در دوران غیبت امام زمان می شود؟
امام زمان برای دوران غیبت یک دستور العملی به ما داده است که به نظر من اگر این دستور عملی شود مشکلی پیش نخواهد آمد.ایشان در آن توقیع شریفشان فرموده اند:واماالحوادث الواقعه فارجعوا فیها الی رواهّ حدیثنا فانهم حجتی علیکم وانا حجهّ الله.» این متن توقیعی از امام زمان است که به دست نایب دوم صادر گشت که امام افراد را درغیبت کبری راهنمایی می کند تا در «رویداد هاوپیشامدها که درآینده پیش رو دارند درباره ی آنها به راویان حدیث ایشان رجوع کنند» زیرا که آنها حجت امام برمایند وامام حجت خدا می باشد.
پیروی از نایبانی که امام به پیروی از آنها در مواقع خاص و رویدادها تأکید دارند،‌ دستوری است که اول با شناخت کامل از نایب عامی که مورد پذیرش باشد وبر حلال و حرام اشراف کامل دارد وبهتر از افراد بر مصالح آنان آشناست بر افراد واجب است وبالاخص ودر این وا نفسایی که هر فرد خارج از خط قصد دارد به این نایب (ولی فقیه)عام ضربه ای وارد آورد وظیفه ی ما بیش ازپیش روشن تر وواضح تر خواهد بود. باید فصل الخطاب ما مقام معظم رهبری باشد.ایشان دستور العمل های سیاس اجتماعی واخلاقی دارند ونوع جبهه گیری در مقابل دشمن داخلی وخارجی را برای ما تبیین می فرمایند. ان‌شاء الله اگر بتوانیم بر مبنای شاخصی که امام زمان برای ما قرار داده اند، حرکت کنیم؛هیچ آسیبی نخواهیم دید.

برخی نزدیک بودن حادثه ظهور را در نشستها و سخنرانیها مطرح می کنند نظر شما چیست؟
مقام معظم رهبری در در دیدار اساتید و فارغ‌التحصیلان تخصصی مهدویت اظهار داشتند «هیچ وقت هم نمی‌شود گفت که این حادثه نزدیک است و در همین نزدیکی اتفاق خواهد افتاد. همیشه باید مترصد بود، همیشه باید منتظر بود». این سخن ایشان بر گرفته از روایتی است که می گوید : یصلح الله امره فی لیله.
خداوند اگر اراده کند کار ظهور یک شبه محقق می‌شود. یعنی ممکن است بداء صورت بگیرد و ظهور زود تحقق یابد. از امام صادق (ع) در این زمینه سوال کردند که یابن رسول الله آیا ممکن است که سفیانی نباشد و امر ظهور محقق شود؟ امام در جواب فرمودند بله امکان دارد خداوند به مصلحت همه نشانه ها را کنار گذاشته وظهور را همین الان محقق سازد. البته ممکن است مصلحت این باشد که ظهور در آینده باشد. ما نمی‌توانیم بگوییم که ظهور الان است یا یا بعدا است. ولی بر اساس آیات و روایات ما باید همیشه منتظر امام بمانیم. برای همین است که در هر جمعه عاشقان ظهور از طریق ادعیه‌ی مربوط به آن حضرت تجدید پیمان می کنند.

برکات این انتظار برای جامعه چه می تواند باشد؟
اگر ما منتظر حقیقی بوده وتقوای الهی داشته باشیم و افراد جامعه ما هم بر اساس تقوا حرکت کنند بهترین اخلاقیات در جامعه وخانواده ساری وجاری شود دیگر آن جامعه مهدوی می‌شود ودلیلی برای ادامه غیبت باقی نمی‌ماند چرا که چنین جامعه‌ای آرمان شهری است که مورد نظر همه ائمه اطهار علیهم السلام بوده است. لذا منتظر حقیقی از خدا فرمان مى‌برد و نافرمانى نمى کند، به یاد اوست و فراموشش نمى کند، شکرگزار اوست و کفران نمى‌کند.

امام سجاد (ع) خطاب به ابوحمزه ثمالی می‌فرمود: من از دیدن شما احساس راحتی می کنم و یا امام صادق به برخی از شادگرادانش اینگونه می گفت. ما چگونه می توانیم موجب خوشحالی و راحتی امام شویم؟
در پاسخ به این سوال اول باید دید چه چیزی موجبات ناراحتی و رنجش خاطر امام می‌باشد، در روایت است که می‌فرمایند آنچه باعث جدایی من از شما شده اعمال ناشایستی است که از شما سر می‌زند و ما آگاه می‌شویم. آنچه دل امام زمان علیه‌السلام را به درد می‌آورد، گناه و معصیتی است که ما انجام می‌دهیم. امام صادق علیه‌السلام فرمودند شیعیان ما، شما منتسب به ما هستید، وقتی گناه می‌کنید، آبروی ما اهل بیت را می‌برید. براین اساس باید گفت آنچه باعث خوشحالی و رضایت امام زمان (عج) از ما می‌شود دوری از گناه و معصیت است چراکه هر صبح و شام پرونده اعمال ما بدست حضرت داده می‌شود و با آگاه شدن از پرونده‌ی اعمال ما آرامش خاطر برای ایشان حاصل می‌شود.

نقل هفته نامه یالثارات الحسین (ع)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *